Träningsoutfit och cykelupplägg

av Terese Alvén i kategorin Cykel/spinning, Träning den

Snygga träningskläder

MORGONTRÄNING. Vanligtvis äter jag min yoghurt själv innan jag ska iväg och instruera morgonklass. Idag tyckte däremot Tilde att det var en bra idé att gå upp med mamma. Och jag hade ingenting emot det. Snarare tvärtom. Riktigt mysigt att ha henne sittandes i mitt knä ätandes hälften av min yoghurtskål samtidigt som hon bläddrar i tidningen som jag hade tänkt läsa. Glenn däremot var inte lika road, för när jag skulle gå till gymmet fick han vakna och komma upp för att hålla Tilde sällskap som inte alls ville somna om. I vanliga fall sover resten av familjen en bra stund efter det att jag har gått iväg, och jag träffar dem först efter mitt pass strax innan de ska iväg till förskolan.

Efter den mysiga starten blev det fullt ös på SATS Zenit. Jag startade med några rörlighetsövningar för att väcka kroppen samt tränade core med hjälp av pilatesbollen. Sedan blev det intervaller på cykeln i 45 minuter tillsammans med mitt cykelgäng. Har haft ett upplägg senaste veckorna där vi har tränat intervaller i 90, 60, 30 och 15 sek. Två av varje och med återhämtning mellan varje som är lika lång som intervallen som precis har genomförts. Efter åtta intervaller pausar vi några minuter och sedan kör vi åtta intervaller till. Ett roligt och tufft upplägg, denna vecka skapar jag dock ett nytt upplägg som får premiär på måndag. Jag tycker om att förändra mina cykelklasser ofta – annars tröttnar jag (och deltagarna) och jag vet att jag bäst förmedlar ett pass när jag själv blir peppad av musiken och upplägget. Det lutar åt att det ska få bli en hel del berg denna gång …

Dagens träningsoutfit: träningslinne Casall och tights Björn Borg.

Snygga träningskläder